POMOC
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Czym jest System Zerkam?
System Zerkam to innowacyjne rozwiązanie pozwalające oglądać miejsce, w którym zainstalowaliśmy kamerę Zerkam z dowolnego miejsca na świecie i w dowolnym czasie, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa transmisji wideo oraz prostoty użytkowania.
Co jest potrzebne do zainstalowania kamery Zerkam?
Do zainstalowania kamery Zerkam potrzebujesz dostępu do Internetu, zasilania dla kamery oraz komputera lub laptopa. Nie jest natomiast potrzebna żadna wiedza informatyczna, czy techniczna, musisz jedynie znać nazwę swojej sieci Wi-Fi oraz hasło do niej. Informacje te znajdziesz na umowie z dostawcą sieci.
Jak zainstalować kamerę Zerkam?
Wyjmij kamerę z pudełka, podłącz zasilanie, zaloguj się na swoje konto na Zerkam.pl i wejdź w Ustawienia, a następnie kliknij "dodaj" kamerę. Teraz wystarczy, że wpiszesz w formularz nazwę i hasło swojej sieci Wi-Fi. Zerkam wygeneruje odpowiedni kod, na który należy nakierować kamerę. Po odczytaniu QR kodu kamera sama podłączy się, najpierw do twojej sieci Wi-Fi, a następnie do serwera Zerkam. Możesz również podłączyć swoją kamerę do sieci przy pomocy kabla sieciowego. Cały proces zajmie mniej niż 3 minuty.
ZAKUP KAMERY / USŁUGI ZERKAM
Co oznacza 7 dni nagrań?
7 dni nagrań oznacza, że posiadasz miejsce na 7*24 h= 168 godzin nagrań. Tyle nagrań możesz jednocześnie mieć zapisanych na zdalnym serwerze Zerkam. Jeżeli Twoje miejsce na nagrania się skończy, wówczas w dalszym ciągu możesz zapisywać nowe nagrania, jednak będą one nadpisywane na starych nagraniach. Możesz również zapisywać istniejące nagrania na komputerze i usuwać je z serwera Zerkam robiąc miejsce na nowe nagrania. Istniejące nagrania możesz oglądać bez limitu w panelu klienta na portalu Zerkam.pl
Jaką kamera ma gwarancje?
Zerkam Sp. z o.o. w okresie 2 lat od daty wydania towaru ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową.
KAMERA ZERKAM
Czy mogę podłączyć kamerę Zerkam, jeśli nie posiadam Internetu bezprzewodowego?
Tak, kamera Zerkam może być podłączona do Internetu również za pośrednictwem kabla sieciowego. Dostarczony wraz z kamerą kabel sieciowy należy podłączyć z jednej strony do gniazda sieciowego w ścianie lub w routerze oraz z drugiej do wejścia sieciowego w kamerze.
Kablem nie należy łączyć kamery z komputerem.
Następnie należy wykonać procedurę podłączania kamery za pośrednictwem kabla sieciowego która jest dokładnie opisana w instrukcji zamieszczonej na naszej stronie internetowej.
Czym są alarmy i czy muszę wykupić usługę nagrywania, żeby działały?
Alarm jest sygnałem generowanym przez urządzenie, jeżeli kamera z włączonym systemem czuwania wykryje ruch. Każdy klient zostaje powiadamiany o wykryciu alarmu poprzez wiadomość email, nawet, jeśli nie wykupił on usługi nagrywania. W przypadku wykupionej usługi nagrywania, kamera automatycznie nagrywa zdarzenie, które wywołało alarm, a klient może szybko sprawdzić przyczynę alarmu.
Czym należy się kierować przy podejmowaniu decyzji o umieszczeniu kamery?
Przy wyborze miejsca umieszczenia kamery należy kierować się przede wszystkim dostępnością zasilania oraz siłą sygnału Wi-Fi sieci internetowej. Kamera powinna być umieszczona w miejscu oferującym dobry widok na pomieszczenie i będącym poza zasięgiem dzieci i zwierząt. Należy unikać ustawiania kamery pod światło. Jeśli kamera ma monitorować pomieszczenie także w nocy, należy pamiętać o maksymalnym zasięgu działania w całkowitej ciemności wynoszącym 10 metrów.
BEZPIECZEŃSTWO
Czy transmisja wideo jest bezpieczna?
Tak. Zerkam oferuje wyjątkową na rynku poufność transmisji wideo. Wszystkie informacje przesyłane między Twoja kamerą a serwerem Zerkam oraz między serwerem Zerkam a urządzeniem, z którego oglądasz obraz z kamery, są zaszyfrowane. Zaszyfrowane są również Twoje nagrania przechowywane na serwerze Zerkam.
ZARZĄDZANIE KONTEM
Co to jest panel klienta?
Panel klienta to serwis Zerkam.pl dostępny po zalogowaniu na stronie www.zerkam.pl. W panelu klienta można oglądać obraz z kamery, nagrania, a także zmieniać ustawienia konta oraz poszczególnych kamer.
Na czym polega udostępnienie obrazu z kamery innej osobie?
Obraz z wybranych kamer możesz udostępnić innej osobie, która założyła darmowe konto w usłudze Zerkam. Dostęp do podglądu możesz cofnąć w każdej chwili. Pamiętaj, że osoby, którym udostępnisz kamery będą mogły oglądać wideo z tych kamer w dowolnym czasie. Może to naruszać Twoją prywatność. Udostępniasz widok z kamer na swoją wyłączną odpowiedzialność.
Jak udostępnić obraz z kamery innej osobie?
Opcja udostępniania kamery dostępna jest w Ustawieniach w panelu klienta na portalu Zerkam.pl. Osoba, której kamera ma być udostępniona musi posiadać konto Zerkam, które może założyć dokonując darmowej rejestracji.
Jak anulować udostępnienie kamery?
Aby anulować dostęp do kamery wystarczy zalogować się na Zerkam.pl, wejść w Ustawienia> Udostępnianie kamer i zaznaczyć wybraną osobę (jej adres email), a następnie kliknąć link na dole strony "usuń zaznaczone".
Co oznacza "Miejsce na dysku"?
W ramach usługi klient może wykupić określoną ilość godzin nagrywania. W zakładce
"miejsce na dysku" znajduje się informacja, ile godzin nagrywania/miejsca na dysku zostało wykorzystanych, oraz ile pozostało wolnych na nowe nagrania.
Należy pamiętać, że w przypadku braku miejsca na dysku, nagrania dalej będą zapisywanie. Nowe nagrania zostaną wówczas nadpisane na najstarszych nagraniach klienta. Stare nagrania można zapisać na komputerze, a następnie usunąć z serwera, zwalniając miejsce na dysku.
USŁUGA NAGRYWANIA
Czy mogę wykupić usługę nagrywania tylko na czas urlopu?
Tak, usługę nagrywania możesz dokupić w każdej chwili z poziomu panelu klienta. Usługę nagrywania można kupić na minimum miesiąc kalendarzowy, przy czym należy to rozumieć jako czas od dowolnego dnia danego miesiąca do tego samego dnia następnego miesiąca, lub w przypadku kiedy w kolejnym miesiącu taki dzień nie występuje (np. 31.01 i 28.02) do ostatniego dnia kolejnego miesiąca.
KWESTIE TECHNICZNE
Co zrobić, jeśli wideo nie odtwarza się na telefonie?
Jeśli posiadasz telefon z systemem Android w wersji poniżej 4.0, sprawdź czy nie jest dostępna aktualizacja systemu do wyższej wersji.
Jeżeli aktualizacja nie jest dostępna pobierz bezpłatną aplikację "MX Player" ze sklepu "Google Play" lub "Android Market", a następnie spróbuj ponownie odtworzyć wideo. Przy próbie odtworzenia wideo system zapyta, którego odtwarzacza użyć, należy wówczas wybrać zainstalowaną wcześniej aplikację ("MX Player"). W niektórych modelach telefonów wyświetli się opcja "System Android" zamiast wyboru odtwarzacza, wówczas należy wybrać tą opcję, a następnie zainstalowany wcześniej odtwarzacz.
Jeżeli pomimo zainstalowanego "Sol HLS Player-a" lub "MX Playera", wideo w dalszym ciągu się nie odtwarza, należy wejść do sklepu "Google Play" lub "Android Market", następnie "Moje aplikacje" i sprawdzić, czy dostępne są aktualizacje dla powyższych aplikacji. Jeśli aktualizacja jest dostępna, należy ją wykonać i spróbować odtworzyć wideo ponownie.
Jeżeli problem dalej występuje, skontaktuj się z nami wysyłając email na pomoc@zerkam.pl.
Dlaczego po włączeniu/wyłączeniu systemu wykrywania ruchu na WWW, nie widzę tych zmian na telefonie?
System Zerkam zrobiony jest w taki sposób ze względu na oszczędność transferu danych użytkownika. Ciągłe zapytania o stan kamery, sprawdzające takie zmiany, spowodowałaby bardzo duże zużycie transferu danych oraz naraziły użytkownika na duże koszty. Po włączeniu systemu wykrywania ruchu na WWW, kamera jest uzbrojona, tworzą się alarmy oraz nagrania alarmowe, jednak symbol tarczy na stronie mobilnej może nie być podświetlony na żółto.
Co zrobić jeśli kamera za często / za rzadko wykrywa ruch?
Możesz samodzielnie ustawić czułość kamery na ruch oraz wielkość poruszającego się obiektu w panelu klienta, na stronie www.zerkam.pl, w zakładce Ustawienia/Kamery
klikając Czułość kamery. Informacje odnośnie zmiany czułości kamery znajdziesz w Instrukcji.
Jak prawidłowo ustawić telefon z systemem Android, aby przychodziły powiadomienia push z aplikacji Zerkam?
Telefon musi być połączony z internetem (Wi-Fi lub transmisja danych w sieci komórkowej). Następnie sprawdź, czy w aplikacji Zerkam zainstalowanej w twoim telefonie, w zakładce Ustaw, dla właściwej kamery jest ustawione "wyślij powiadomienia na to urządzenie". Jeżeli nie to zaznacz tą opcje i koniecznie kliknij przycisk "Zapisz". Jeżeli problemy dalej występują, to w ustawieniach twojego telefonu poszukaj opcji "oszczędzaj przesyłanie danych w tle" i wyłącz ją.
Dlaczego nie przychodzą powiadomienia push z aplikacji Zerkam na telefonach z systemem Android (np. telefon Honor, produkcji Huawei)?
Problem nie przychodzących powiadomień push z aplikacji Zerkam na telefony, wynika z ustawień mechanizmu oszczędzania energii w niektórych telefonach (np. telefon Honor, produkcji Huawei). Aby zmienić te ustawiania, tak aby powiadomienia push przychodziły na telefon, należy w ustawieniach aplikacji w telefonie, dla aplikacji Zerkam (aplikacje → zerkam → bateria/powiadomienia), zaznaczyć opcję "Zezwalaj na powiadomienia" i "Działaj po wygaśnięciu ekranu" oraz dodać aplikacje Zerkam, do aplikacji ignorujących optymalizacje baterii (aplikacje → zaawansowane → ignoruj optymalizacje).