INSTRUKCJA OBSŁUGI / INSTALACJA

zobacz instalację kamery
w naszym kanale ZERKAM.PL

POMOC

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czym jest System Zerkam?
System Zerkam to innowacyjne rozwiązanie pozwalające oglądać miejsce, w którym zainstalowaliśmy kamerę Zerkam z dowolnego miejsca na świecie i w dowolnym czasie, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa transmisji wideo oraz prostoty użytkowania.
Czy kamera nadaje się do zastosowań zewnętrznych?
Kamera Zerkam jest kamerą wewnętrzną, przystosowaną do wykorzystania w pomieszczeniach i w związku z tym nie jest odporna na działanie warunków atmosferycznych.
Co jest potrzebne do zainstalowania kamery Zerkam?
Do zainstalowania kamery Zerkam potrzebujesz dostępu do Internetu, zasilania dla kamery oraz komputera lub laptopa. Nie jest natomiast potrzebna żadna wiedza informatyczna, czy techniczna, musisz jedynie znać nazwę swojej sieci Wi-Fi oraz hasło do niej. Informacje te znajdziesz na umowie z dostawcą sieci.
Jakie umiejętności są mi potrzebne do zainstalowania kamery Zerkam?
Podłączenie kamery do systemu Zerkam jest intuicyjne i nie wymaga od Ciebie wiedzy informatycznej ani technicznej.
Jak zainstalować kamerę Zerkam?
Wyjmij kamerę z pudełka, podłącz zasilanie, zaloguj się na swoje konto na Zerkam.pl i wejdź w Ustawienia, a następnie kliknij "dodaj" kamerę. Teraz wystarczy, że wpiszesz w formularz nazwę i hasło swojej sieci Wi-Fi. Zerkam wygeneruje odpowiedni kod, na który należy nakierować kamerę. Po odczytaniu QR kodu kamera sama podłączy się, najpierw do twojej sieci Wi-Fi, a następnie do serwera Zerkam. Możesz również podłączyć swoją kamerę do sieci przy pomocy kabla sieciowego. Cały proces zajmie mniej niż 3 minuty.

ZAKUP KAMERY / USŁUGI ZERKAM

Gdzie mogę kupić kamerę Zerkam?
Kamerę Zerkam możesz nabyć wyłącznie za pośrednictwem strony Zerkam.pl
Kto ponosi koszt przesyłki do klienta?
Koszt przesyłki do klienta jest każdorazowo kalkulowany i w zależności od wybranej opcji dostawy odpowiednia kwota doliczana jest do faktury klienta.
Kto ponosi koszt przesyłki w przypadku rezygnacji do 30 dni?
W przypadku rezygnacji z zakupu, klient odsyła kamerę na swój koszt
Co oznacza 7 dni nagrań?
7 dni nagrań oznacza, że posiadasz miejsce na 7*24 h= 168 godzin nagrań. Tyle nagrań możesz jednocześnie mieć zapisanych na zdalnym serwerze Zerkam. Jeżeli Twoje miejsce na nagrania się skończy, wówczas w dalszym ciągu możesz zapisywać nowe nagrania, jednak będą one nadpisywane na starych nagraniach. Możesz również zapisywać istniejące nagrania na komputerze i usuwać je z serwera Zerkam robiąc miejsce na nowe nagrania. Istniejące nagrania możesz oglądać bez limitu w panelu klienta na portalu Zerkam.pl
Jakie są warunki zwrotu do 30 dni, jeśli produkt nie spełni moich oczekiwań?
Oferujemy 30 dni na zwrot kamery bez podania przyczyny. Kamerę należy odesłać na adres:
Zerkam Sp. z o.o.
Ul. Struga 60/51
26-600 Radom
Jaką kamera ma gwarancje?
Zerkam Sp. z o.o. w okresie 2 lat od daty wydania towaru ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową.
Posiadam Internet Mobilny dostarczany przez operatora sieci komórkowej. Czy system Zerkam będzie na nim działał?
Tak, system Zerkam działa w oparciu o Internet mobilny oferowanym przez Orange, Plus, Play oraz T-mobile.

KAMERA ZERKAM

Czy mogę podłączyć kamerę Zerkam, jeśli nie posiadam Internetu bezprzewodowego?
Tak, kamera Zerkam może być podłączona do Internetu również za pośrednictwem kabla sieciowego. Dostarczony wraz z kamerą kabel sieciowy należy podłączyć z jednej strony do gniazda sieciowego w ścianie lub w routerze oraz z drugiej do wejścia sieciowego w kamerze. Kablem nie należy łączyć kamery z komputerem. Następnie należy wykonać procedurę podłączania kamery za pośrednictwem kabla sieciowego która jest dokładnie opisana w instrukcji zamieszczonej na naszej stronie internetowej.
Czym są alarmy i czy muszę wykupić usługę nagrywania, żeby działały?
Alarm jest sygnałem generowanym przez urządzenie, jeżeli kamera z włączonym systemem czuwania wykryje ruch. Każdy klient zostaje powiadamiany o wykryciu alarmu poprzez wiadomość email, nawet, jeśli nie wykupił on usługi nagrywania. W przypadku wykupionej usługi nagrywania, kamera automatycznie nagrywa zdarzenie, które wywołało alarm, a klient może szybko sprawdzić przyczynę alarmu.
Na ile adresów mailowych mogę otrzymywać powiadomienia o alarmach?
Powiadomienia o alarmach mogą być wysyłane na maksymalnie trzy adresy email.
Czy obraz z kamery na żywo jest przekazywany z opóźnieniem?
Tak, ze względu na niezbędne buforowanie danych w trakcie przygotowania strumienia video przez serwer, opóźnienie w przekazywaniu obrazu może wynosić maksymalnie 15 sekund.
Czy kamera rejestruje także dźwięk?
Nie, kamera rejestruje jedynie obraz.
Czym należy się kierować przy podejmowaniu decyzji o umieszczeniu kamery?
Przy wyborze miejsca umieszczenia kamery należy kierować się przede wszystkim dostępnością zasilania oraz siłą sygnału Wi-Fi sieci internetowej. Kamera powinna być umieszczona w miejscu oferującym dobry widok na pomieszczenie i będącym poza zasięgiem dzieci i zwierząt. Należy unikać ustawiania kamery pod światło. Jeśli kamera ma monitorować pomieszczenie także w nocy, należy pamiętać o maksymalnym zasięgu działania w całkowitej ciemności wynoszącym 10 metrów.
Czy istnieje możliwość zdalnego sterowania kamerą?
Kamera Zerkam nie posiada możliwości zdalnego sterowania.
Jaki jest kąt widzenia obrazu z kamery?
Kamera jest wyposażona w obiektyw szerokokątny.
Czy kamerę Zerkam można wykorzystać, jako zwykłą kamerę sieciową?
Nie, kamera może być wykorzystana tylko w ramach usługi Zerkam.
Czy po 24 miesiącach mogę wykorzystać kamerę Zerkam do transmisji na żywo?
Tak, po 24 miesiącach kamera nadal może prowadzić transmisję na żywo.
Czy mogę oglądać obraz na żywo w trakcie włączonego nagrywania?
Tak, usługa nagrywania nie przeszkadza w możliwości oglądania obrazu na żywo.

BEZPIECZEŃSTWO

Czy transmisja wideo jest bezpieczna?
Tak. Zerkam oferuje wyjątkową na rynku poufność transmisji wideo. Wszystkie informacje przesyłane między Twoja kamerą a serwerem Zerkam oraz między serwerem Zerkam a urządzeniem, z którego oglądasz obraz z kamery, są zaszyfrowane. Zaszyfrowane są również Twoje nagrania przechowywane na serwerze Zerkam.
Gdzie przechowywane są nagrania wykonane przez kamerę Zerkam?
Nagrania naszych Klientów są przechowywane w pełni bezpiecznej serwerowni firmy OVH. Dodatkowo nagrania przechowywane na serwerach są zaszyfrowane, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo i prywatność naszych klientów.
Czy osoba niepożądana może uzyskać dostęp do nagrań znajdujących się na serwerze?
Nie, tylko osoba znająca login i hasło do konkretnego konta Zerkam może uzyskać dostęp do nagrań znajdujących się na serwerze i przypisanych do tego konta kamer.
Czy, w przypadku włamania, zniszczenie kamery przez złodzieja powoduje także zniszczenie nagrania?
Nagrania są przechowywane na bezpiecznych serwerach, więc ewentualne zniszczenie kamery nie powoduje zniszczenia nagrania z włamania.

ZARZĄDZANIE KONTEM

Co to jest panel klienta?
Panel klienta to serwis Zerkam.pl dostępny po zalogowaniu na stronie www.zerkam.pl. W panelu klienta można oglądać obraz z kamery, nagrania, a także zmieniać ustawienia konta oraz poszczególnych kamer.
Czym jest login klienta?
Login to adres email podany przez użytkownika przy rejestracji.
Czy założenie konta w Zerkam.pl jest płatne?
Założenie konta w Zerkam.pl jest bezpłatne.
Czy na konto użytkownika mogę wejść z dowolnego miejsca na świecie i z różnych komputerów?
Tak, na konto można zalogować się z dowolnego komputera, większości tabletów oraz smartfonów z dostępem do Internetu, z dowolnego kraju na świecie
Ile kamer mogę podłączyć do jednego konta?
Do jednego konta możesz podłączyć dowolną ilość kamer.
Na czym polega udostępnienie obrazu z kamery innej osobie?
Obraz z wybranych kamer możesz udostępnić innej osobie, która założyła darmowe konto w usłudze Zerkam. Dostęp do podglądu możesz cofnąć w każdej chwili. Pamiętaj, że osoby, którym udostępnisz kamery będą mogły oglądać wideo z tych kamer w dowolnym czasie. Może to naruszać Twoją prywatność. Udostępniasz widok z kamer na swoją wyłączną odpowiedzialność.
Jak udostępnić obraz z kamery innej osobie?
Opcja udostępniania kamery dostępna jest w Ustawieniach w panelu klienta na portalu Zerkam.pl. Osoba, której kamera ma być udostępniona musi posiadać konto Zerkam, które może założyć dokonując darmowej rejestracji.
Ilu osobom mogę udostępnić obraz z kamery?
Obraz z kamery możesz udostępnić dowolnej ilości osób.
Jak anulować udostępnienie kamery?
Aby anulować dostęp do kamery wystarczy zalogować się na Zerkam.pl, wejść w Ustawienia> Udostępnianie kamer i zaznaczyć wybraną osobę (jej adres email), a następnie kliknąć link na dole strony "usuń zaznaczone".
Czy udostępnianie kamery jest dodatkowo płatne?
Nie, możesz udostępnić obraz z kamery dowolnej osobie za darmo. Taka osoba musi założyć darmowe konto na www.zerkam.pl.
Co oznacza "Miejsce na dysku"?
W ramach usługi klient może wykupić określoną ilość godzin nagrywania. W zakładce "miejsce na dysku" znajduje się informacja, ile godzin nagrywania/miejsca na dysku zostało wykorzystanych, oraz ile pozostało wolnych na nowe nagrania.

Należy pamiętać, że w przypadku braku miejsca na dysku, nagrania dalej będą zapisywanie. Nowe nagrania zostaną wówczas nadpisane na najstarszych nagraniach klienta. Stare nagrania można zapisać na komputerze, a następnie usunąć z serwera, zwalniając miejsce na dysku.

USŁUGA NAGRYWANIA

Czy kupując kilka kamer muszę wykupić tyle samo usług nagrywania?
Do obsługi nagrywania obrazu z kilku kamer, przypisanych do jednego konta, wystarczy jedna usługa nagrywania, ale należy pamiętać o ograniczeniu związanym z pulą wykupionego czasu nagrań na serwerze.
Czy mogę wykupić usługę nagrywania tylko na czas urlopu?
Tak, usługę nagrywania możesz dokupić w każdej chwili z poziomu panelu klienta. Usługę nagrywania można kupić na minimum miesiąc kalendarzowy, przy czym należy to rozumieć jako czas od dowolnego dnia danego miesiąca do tego samego dnia następnego miesiąca, lub w przypadku kiedy w kolejnym miesiącu taki dzień nie występuje (np. 31.01 i 28.02) do ostatniego dnia kolejnego miesiąca.
Co dzieje się po 24 miesiącach od zakupu kamery z nagrywaniem?
Po 24 miesiącach od zakupu kamery z nagrywaniem możesz przedłużyć lub wykupić usługę na kolejny miesiąc albo rok, lub zrezygnować z usługi nagrywania i korzystać jedynie z transmisji wideo na żywo.
Czy istnieje możliwość przedłużenia usługi nagrywania? Czy będę miał możliwość dokupienia usługi nagrywania, jeśli początkowo kupię kamerę bez niej?
Tak, opcja przedłużenia lub zamówienia usługi nagrywania jest dostępna z poziomu panelu klienta Zerkam.
Czy mogę zapisać nagrania z kamery na swoim komputerze?
Tak, nagrania z kamery przechowywane na serwerze możesz w każdej chwili pobrać na dysk komputera. Funkcja ta jest dostępna z poziomu panelu klienta Zerkam.

KWESTIE TECHNICZNE

Jakie są minimalne parametry łącza internetowego, które pozwoli na bezproblemowe prowadzenie transmisji na żywo?
Kamera Zerkam funkcjonuje poprawnie przy łączach internetowych o min. przepustowości 200 kb/sek.
Czy kamera uruchamia się samodzielnie po przerwie w dostawie zasilania?
Tak, kamera uruchomi się samodzielnie po wznowieniu zasilania.
Czy kamera z włączonym nagrywaniem zacznie automatycznie ponownie nagrywać po przerwie w dostawie zasilania?
Tak, kamera zacznie automatycznie ponownie nagrywać, jeśli w momencie wyłączenia prądu nagrywanie było włączone.
Czy kamera podłącza się samodzielnie do sieci po przerwie w dostawie Internetu?
Tak, kamera podłączy się samodzielnie po wznowieniu dostępu do sieci.
Czy muszę mieć wykupiony stały adres IP, aby korzystać z Zerkam?
Nie, do korzystania z usługi Zerkam nie jest potrzebne posiadanie stałego adresu IP.
Co zrobić, jeśli wideo nie odtwarza się na telefonie?
Jeśli posiadasz telefon z systemem Android w wersji poniżej 4.0, sprawdź czy nie jest dostępna aktualizacja systemu do wyższej wersji.

Jeżeli aktualizacja nie jest dostępna pobierz bezpłatną aplikację "MX Player" ze sklepu "Google Play" lub "Android Market", a następnie spróbuj ponownie odtworzyć wideo. Przy próbie odtworzenia wideo system zapyta, którego odtwarzacza użyć, należy wówczas wybrać zainstalowaną wcześniej aplikację ("MX Player"). W niektórych modelach telefonów wyświetli się opcja "System Android" zamiast wyboru odtwarzacza, wówczas należy wybrać tą opcję, a następnie zainstalowany wcześniej odtwarzacz.

Jeżeli pomimo zainstalowanego "Sol HLS Player-a" lub "MX Playera", wideo w dalszym ciągu się nie odtwarza, należy wejść do sklepu "Google Play" lub "Android Market", następnie "Moje aplikacje" i sprawdzić, czy dostępne są aktualizacje dla powyższych aplikacji. Jeśli aktualizacja jest dostępna, należy ją wykonać i spróbować odtworzyć wideo ponownie.

Jeżeli problem dalej występuje, skontaktuj się z nami wysyłając email na pomoc@zerkam.pl.
Jak skonfigurować odtwarzacz MX Player?
Jeżeli posiadasz telefon z systemem Android w wersji poniżej 4.0 i zainstalowałeś aplikację MX Player, wymaga ona prostej konfiguracji. Uruchom MX Player, a następnie postępuj według wskazówek na poniższych obrazkach.
Dlaczego po włączeniu/wyłączeniu systemu wykrywania ruchu na WWW, nie widzę tych zmian na telefonie?
System Zerkam zrobiony jest w taki sposób ze względu na oszczędność transferu danych użytkownika. Ciągłe zapytania o stan kamery, sprawdzające takie zmiany, spowodowałaby bardzo duże zużycie transferu danych oraz naraziły użytkownika na duże koszty. Po włączeniu systemu wykrywania ruchu na WWW, kamera jest uzbrojona, tworzą się alarmy oraz nagrania alarmowe, jednak symbol tarczy na stronie mobilnej może nie być podświetlony na żółto.
Co zrobić jeśli kamera przełącza się w tryb dzień/noc za wcześnie/za późno?
Możesz samodzielnie ustawić moment przełączania się kamery w tryb nocny/dzienny w panelu klienta, na stronie www.zerkam.pl, w zakładce Ustawienia/Kamery klikając Czułość kamery. Informacje odnośnie zmiany czułości kamery znajdziesz w Instrukcji.
Co zrobić jeśli kamera za często / za rzadko wykrywa ruch?
Możesz samodzielnie ustawić czułość kamery na ruch oraz wielkość poruszającego się obiektu w panelu klienta, na stronie www.zerkam.pl, w zakładce Ustawienia/Kamery klikając Czułość kamery. Informacje odnośnie zmiany czułości kamery znajdziesz w Instrukcji.
Jak prawidłowo ustawić telefon z systemem Android, aby przychodziły powiadomienia push z aplikacji Zerkam?
Telefon musi być połączony z internetem (Wi-Fi lub transmisja danych w sieci komórkowej). Następnie sprawdź, czy w aplikacji Zerkam zainstalowanej w twoim telefonie, w zakładce Ustaw, dla właściwej kamery jest ustawione "wyślij powiadomienia na to urządzenie". Jeżeli nie to zaznacz tą opcje i koniecznie kliknij przycisk "Zapisz". Jeżeli problemy dalej występują, to w ustawieniach twojego telefonu poszukaj opcji "oszczędzaj przesyłanie danych w tle" i wyłącz ją.
Dlaczego nie przychodzą powiadomienia push z aplikacji Zerkam na telefonach z systemem Android (np. telefon Honor, produkcji Huawei)?
Problem nie przychodzących powiadomień push z aplikacji Zerkam na telefony, wynika z ustawień mechanizmu oszczędzania energii w niektórych telefonach (np. telefon Honor, produkcji Huawei). Aby zmienić te ustawiania, tak aby powiadomienia push przychodziły na telefon, należy w ustawieniach aplikacji w telefonie, dla aplikacji Zerkam (aplikacje → zerkam → bateria/powiadomienia), zaznaczyć opcję "Zezwalaj na powiadomienia" i "Działaj po wygaśnięciu ekranu" oraz dodać aplikacje Zerkam, do aplikacji ignorujących optymalizacje baterii (aplikacje → zaawansowane → ignoruj optymalizacje).

masz pytania ? Skontaktuj się z nami

POTRZEBUJESZ POMOCY? ZADZWOŃ

+48 500 00 22 44

lub skontaktuj się przez skype
lub e-mail: pomoc@zerkam.pl

Adres email
Imię i nazwisko
Treść zapytania

Wyślij

program regionalny
mazowsze
mazowsze

Rozwój przedsiębiorstwa Zerkam Sp. z o.o. oraz dywersyfikacja jego produkcji poprzez stworzenie nowych produktów, w tym Kamery Niania Zerkam, Kamery HD Zerkam oraz Kamery Zewnętrznej Zerkam. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz ze środków budżetu państwa.


(c) Wszelkie prawa zastrzeżone Zerkam.pl