Monitoring sklepu – jakie rozwiązanie wybrać?

Sklepy są jednym z tych miejsc publicznych, w których najczęściej montowane są kamery monitoringu. Nie jest tajemnicą, że w sklepach wielkopowierzchniowych kamery dość dokładnie monitorują cały obszar hali oraz zaplecza. Oprócz nagrywania obrazu prowadzony jest także stały monitoring – obraz z kamer jest na bieżąco analizowany przez ochronę.
W przypadku małego sklepu nie ma oczywiście mowy o zatrudnieniu osoby zajmującej się analizą obrazu na żywo. Jaki zatem wybrać monitoring do małego sklepu?

Zapobieganie kradzieżom

Najważniejszym zadaniem kamer monitoringu w sklepach jest przekazywanie na żywo oraz nagrywanie bieżącego obrazu. Kamery umieszczone w widocznych miejscach w sklepie mogą działać także prewencyjnie i skutecznie zniechęcić potencjalnych złodziei do podjęcia prób kradzieży. Jeśli jednak już dojdzie do napadu czy kradzieży to nagranie z monitoringu może okazać się ważnym dowodem dla organów ścigania a także pomóc w szybszym ujęciu sprawcy. Kradzież może przy tym dotyczyć nie tylko towaru ze sklepu. Zdarzają się sytuacje, że sklep jest miejscem działania kieszonkowców lub złodziei działających w bardziej zuchwały sposób, tak jak miało to miejsce w tym przypadku.

Filmy z tego typu zdarzeń spełniają jeszcze jedną funkcję: po ich obejrzeniu będziemy bardziej uważni.

Monitorowanie kasy

Małe sklepy mają to do siebie, że ich właściciel ma najczęściej wiele obowiązków na głowie. Nie tylko obsługuje Klientów, ale musi także zadbać o zaopatrzenie, reklamę itd. W związku z tym monitoring w sklepie – szczególnie w obrębie kasy – stanowi także prewencję przed potencjalnie nieuczciwymi działaniami ze strony pracowników.
Zdarzają się także sytuacje, że Klientowi omyłkowo zostanie wydana zbyt mała kwota. Nagranie z kamery monitorującej obszar kasy może pomóc rozstrzygnąć wątpliwości. W końcu to kasjer ostatecznie odpowiada za ewentualne pomyłki.

Jaki monitoring wybrać do sklepu?

Na rynku istnieje wiele różnych rozwiązań jeśli chodzi o monitoring dla sklepów. Trzy główne rodzaje monitoringu to:

  • tradycyjna telewizja przemysłowa – podgląd obrazu na zapleczu wraz z nagrywaniem na nośnik w obrębie sklepu;
  • system podglądu przy kasie – kasjer ma podgląd na obraz z kamer w sklepie, dodatkowo obraz jest nagrywany na nośniku cyfrowym;
  • system Zerkam.pl – obraz z kamer dostępny na żywo przez internet oraz nagrywanie w chmurze.

Największą zaletą systemu Zerkam w przypadku sklepów jest możliwość podglądu obrazu na żywo przez właściciela lub uprawnioną osobę z dowolnego miejsca na świecie przy pomocy dowolnego urządzenia podłączonego do internetu. Drugim atutem jest fakt nagrywania i przechowywania obrazu w chmurze internetowej. Oznacza to, że w przypadku kradzieży lub napadu rabunkowego nie ma możliwości fizycznego zniszczenia nośnika zapisu danych.

Kolejna funkcja, która może być przydatna dla małego biznesu to powiadomienie o wykryciu ruchu w obszarze kamery. W momencie gdy sklep jest zamknięty, a kamera zarejestruje jakikolwiek ruch w jego obrębie właściciel może być o tym fakcie powiadomiony w postaci alertu wysyłanego mailem lub powiadomieniem typu push w aplikacji mobilnej.

Dużym atutem systemu Zerkam jest także jego niska cena w porównaniu do pozostałych dwóch rozwiązań oraz prosta, bezkosztowa instalacha. Sprawdź wszystkie funkcjonalności systemu Zerkam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>